
Lamellar thermal group aluminum stroke (175 cc) for Vespa faro basso 125/150 VM-VN-VL-VB1T
This kit has been designed and developed for plug & play assembly, requiring no modifications to the engine casing. The power output is 21 HP at 7800 rpm and can reach up to 8500 rpm if properly configured.
In terms of performance and reliability, nothing to say, as this product has undergone 2 years of road testing and in the summer of 2019 traveled 10,000 km to and from Nord Kapp.
The kit is purely handcrafted, originating from sand castings strictly Made in Italy to provide those quality and reliability characteristics that distinguish it.
It can be installed on any type of low headlight casing with 3 studs from the year 1953 onwards. Having the short insertion neck in the casing, it requires no modifications. It requires the installation of a 60 stroke crankshaft, 110 rod.
The kit includes: head, cylinder, piston, reed valve pack, intake manifold, exhaust manifold, rubber sleeve for 24 PHBL carburetor, gaskets, and various bolts.
Vespa 125 VM1T>VM2T
Vespa 125 VN1T>VN2T
Vespa 150 VL1T>VL3T
Vespa 150 VB1T

Vespa 125 VM1T>VM2T
Vespa 125 VN1T>2T
Vespa 150 VL1T>VL3T
Vespa 150 VB1T
Stroke: 57 mm connecting rod 110
Attention--> Compatible with thermal groups with 57 stroke.

Vespa 125 VM1T > VM2T
Vespa 125 VN1T > VN2T
Vespa 150 VL1T > VL3T
Vespa 150 VB1T

Vespa 125 VM1T
Vespa 125 VM2T
Vespa 125 VN1T
Vespa 125 VNA1T
Vespa 125 VN2T
Vespa 150 VL1T
Vespa 150 VL2T
Vespa 150 VL3T
Vespa 150 VB1T
Vespa 150 VBA1T

Power Clutch Kit 2.0 forged 6 springs Pinasco for Vespa 125 VM1T/VM2T-VN1T-VN2T-VL-VB1T
Vespa 125 VM1T
Vespa 125 VM2T
Vespa 125 VN1T
Vespa 125 VNA1T
Vespa 125 VN2T
Vespa 150 VL1T
Vespa 150 VL2T
Vespa 150 VL3T
Vespa 150 VB1T
Vespa 150 VBA1T

Vespa 125 VM1T > VM2T
Vespa 125 VN1T > VN2T
Vespa 150 VL1T > VL3T
Vespa 150 VB1T

Vespa 50/90/125/150/160/180/200

Pinasco carburetor d.22 for Vespa low headlight 125/150 VM-VN-VL
Vespa 125 VM1T>VM2T
Vespa 125 VN1T>VN2T
Vespa 150 VL1T>VL3T
A new Pinasco product is added to the wide range of products for Vespa Farobasso, the Ø 22 carburetor kit. The kit is already calibrated for the Vespa Farobasso and only requires adjustment of the main jet. The package contains all the accessories
necessary for assembly, including a specific foam air filter that fits perfectly in the carburetor compartment without modifying any original elements. The Pinasco carburetor kit uses a Dell'Orto carburetor whose calibration components are easily available on the market for optimal carburetion.

Vespa 125 VM1T (Adaptable)
Vespa 125 VM2T (Adaptable)
Vespa 125 VN1T
Vespa 125 VN2T
Vespa 150 VL1T
Vespa 150 VL2T
Vespa 150 VL3T
Vespa 150 VB1T
Complete with multiple shaft, WITHOUT selector
For VM1>2T versions support and starting gear with bushing.
Gear teeth: 57-52-47-43
Multiple teeth: 13-18-23-27

Primary transmission gear set Pinasco ( Z22/65 ) for Vespa 125/150 VM-VN-VNA-VL-VB1-VBA
Vespa 125 VM1T
Vespa 125 VM2T
Vespa 125 VN1T
Vespa 125 VNA1T
Vespa 125 VN2T
Vespa 150 VL1T
Vespa 150 VL2T
Vespa 150 VL3T
Vespa 150 VB1T
Vespa 150 VBA1T

Pinasco carburetor d.22 for Vespa low headlight 125/150 VM-VN-VL
Vespa 125 VM1T>VM2T
Vespa 125 VN1T>VN2T
Vespa 150 VL1T>VL3T
A new Pinasco product is added to the wide range of products for Vespa Farobasso, the Ø 22 carburetor kit. The kit is already calibrated for the Vespa Farobasso and only requires the adjustment of the main jet. The package contains all the accessories
necessary for assembly, including a specific foam air filter that fits perfectly into the carburetor compartment without modifying any original elements. The Pinasco carburetor kit uses a Dell'Orto carburetor whose tuning components are easily available on the market for optimal carburetion.

Vespa 125 VM1T>VM2T
Vespa 125 VN1T>2T
Vespa 150 VL1T>VL3T
Vespa 150 VB1T
Corsa: 57 mm biella 110-doppia gabbia
Attenzione--> Compatibile con gruppi termici in corsa 57.
Spalle--> 93 mm

Marmitta espansione CCcorsa V2.0 per Vespa 125VM1>2T/VN1>2T-150 VL1>3T-VB1T
Vespa 125 VM1>2T/VN1>2T-VB1T-VL1>3T
Questa marmitta è stata appositamente studiata e sviluppata per riuscire
a tirare fuori il massimo delle prestazioni sul kit 160cc. I risultati
sono stati verificati al banco prova dopo svariate ore di prove di
geometrie diverse sui diffusori. La marmitta è un prodotto Artigianale
realizzato assemblando ogni singolo pezzo manualmente. La cura delle
saldature e del processo produttivo, conferiscono al prodotto quella
qualità e durata nel tempo che lo contraddistinguono sul mercato.

Carter motore Pinasco con albero motore corsa 57 per Vespa faro basso 125/150 V1
Vespa 125 V1>15T
Vespa 125 V30>33T
Vespa 125 VM1T>VM2T
Vespa 125 VN1T>VN2T
Vespa 150 VL1T>VL3T
Vespa 150 VB1T
Ti sei mai chiesto come sarebbe un motore Vespa nato negli anni 50
prodotto con la tecnologia del 2020? Pinasco finalmente può darti la
risposta che aspettavi col nuovo carter motore dedicato al mondo delle
"nonne". Tecnologia di stampaggio in pressofusione, inserti piste di
scorrimento in acciaio, chiusura del carter motore tramite prigionieri,
nuovi cuscinetti asse del cambio, albero motore maggiorato +7mm di
larghezza rispetto all'originale, aspirazione lamellare (opzionale),
predisposizione al cambio 4 marce, cuscinetti di banco alta velocità,
funzionamento con miscela al 2%.
Il tutto senza modificare l'estetica del motore, le pareti esterne NON sono state sabbiate per mantenere la colorazione e lo stile grezzo dei motori storici, i loghi
sono stati posizionati in zone nascoste e con i caratteri dell'epoca, per avere un prodotto moderno ma il più simile possibile all'originale.
Il nuovo Carter Motore Wide Frame Pinasco permette di utilizzare le Vespa
Old esattamente come quelle più moderne con elevate prestazioni ed
affidabilità.
Monta componenti VL3T o superiori.

Marmitta Pinasco touring classic 2.0 per Vespa 125 VM1>2T-VN1>2T/150 VB1T-VL1>3T
Vespa 125 VM1>2T/VN1>2T-VB1T-VL1>3T
Verniciata di colore nero
La marmitta PINASCO TOURING è stata
concepita per esaltare le prestazioni del motore sia ai bassi che agli
alti regimi mantenendo invariata la silenziosità. L'innovativo design
che “esce da tutti gli attuali schemi” è stato studiato per ottenere la
giusta espansione dei gas che permette di incrementare notevolmente le
prestazioni del motore (circa 4CV) anche in allungo.

Vespa 125 VM1>2T/VN1>2T-150 VL1>3T-VB1T
Nuova soluzione ad 8 molle per vespa Wideframe e Largeframe.
La frizione è stata pensata e studiata per quegli usi estremi dove il calore e la scarsa lubrificazione la fanno da padrone. Grazie all’utilizzo di dischi con particolari caratteristiche ed impiegati su Vespa Smallframe, la frizione ha una
geometria nuova. Infatti sia il cestello che i disco di traino sono
stati realizzati per potersi assemblare con dischi da Smallframe. Anche
il rasamento e la bronzina dove scorre il pignone della primaria sono
stati curati nelle tolleranze di accoppiamento e nella qualità del
materiale. Una particolare geometria del cestello e dell’anello di
chiusura la rendono affidabile nel suo funzionamento estremo.
La frizione è ricavata dal pieno con lavorazione al CNC, di materiale performante che subisce un trattamento di brunitura a fine lavorazione.
Viene fornita con 8 molle, 8 bicchierini, 4 dischi e 3 infradischi. Il
fatto di avere 8 molle permette di poter utilizzare diverse tipologie di
molle (durezze diverse in funzione delle potenze del motore) ed avere
sempre un carico distribuito omogeneo. Lavorando su di un diametro molto
grande permette la trasmissione di carichi importanti.
Diametro 107 mm, monta pignoni PX

Pinasco carburetor filter d.22 for Vespa low headlight 125/150 VM-VN-VL
Vespa 125 VM1T>VM2T
Vespa 125 VN1T>VN2T
Vespa 150 VL1T>VL3T

Complete crankshaft Falc Racing CCCorsa C60-110 for Vespa 125 VM/VN-150 VL/VB1T
Vespa 125 VM1T>VM2T
Vespa 125 VN1T>2T
Vespa 150 VL1T>VL3T
Vespa 150 VB1T

Complete DRT crankshaft stroke 60 for Vespa 125 VM/VN-150 VL/VB1T
Vespa 125 VM1T>VM2T
Vespa 125 VN1T>2T
Vespa 150 VL1T>VL3T
Vespa 150 VB1T
Stroke: 60 mm connecting rod 110-double cage
Attention--> Compatible with thermal groups in 60 stroke.

Complete piston POLINI D.60 SELECTION A (59.935) 144/153/154 cc for ROTAX 123/ GT FALC V0012 "R"/V0013D/V0012D
Ø 60mm
2 Segments
piston pin Ø 15mm

Complete piston POLINI D.60 SELEZ.B (59.935) 144/153/154 cc for ROTAX 123/ GT FALC V0012 "R"/V0013D/V0012D
Ø 60mm
2 Segments
piston pin Ø 15mm

Expansion chamber CCCorsa 3.0 specific for 175cc thermal group Vespa 125VM1>2T/VN1>2T-150 VL1>3T-VB1T
Vespa 125VM1>2T/VN1>2T-150 VL1>3T-VB1T

Carburetor sleeve Pinasco d.22 for Vespa low light 125/150 VM-VN-VL
Vespa 125 VM1T>VM2T
Vespa 125 VN1T>VN2T
Vespa 150 VL1T>VL3T
A new Pinasco product is added to the wide range of products for Vespa Farobasso, the Ø 22 carburetor kit. The kit is already calibrated for the Vespa Farobasso and only requires adjustment of the main jet. The package contains all the accessories
necessary for installation, including a specific foam air filter that fits perfectly into the carburetor compartment without modifying any original elements. The Pinasco carburetor kit uses a Dell'Orto carburetor whose calibration components are easily available on the market for optimal carburetion.
Size: 28x36mm

BGM Pro Touring Exhaust for Vespa 125VM1>2T/VN1>2T-150 VL1>3T-VB1T
Vespa 125VM1>2T/VN1>2T-150 VL1>3T-VB1T
The new BGM Pro Touring muffler is a true wolf in sheep's clothing: a powerful sports exhaust that perfectly blends into the inconspicuous design of a standard exhaust. Thanks to the innovative design of the BGM PRO Touring Box, with the flat diffuser opening angle and moderate resonance length, it optimally adapts to different cylinder concepts. The result? A wonderful touring machine that moves with great thrust even at low revs.
Perfect on tuning cylinders like BGM150, Pinasco160, or CC Corsa 160/175